.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد معاون استاندار از عدم توانايي برخی پيمانكاران در مديريت پروژها
انتقاد معاون استاندار از عدم توانايي برخی پيمانكاران در مديريت پروژها

معاون عمراني استاندار گلستان گفت: برخي از پيمانكاران در برخي مهارت‌ها مانند مديريت پروژه از توانايي چشمگيري برخوردار نيستند.
عبدالرضا دادبود در آيين افتتاح اولين دوره آموزشي مديريت پروژه با بيان اينكه گاهي مسئولان استان از سوي برخي مجموعه‌ها درباره استفاده از پيمانكاران غيربومي مورد سوال واقع مي‌شوند اظهار داشت: اگرچه در استان پيمانكاران و مشاوران مجرب و آگاهي وجود دارند اما نمي‌توان از اين واقعيت چشم پوشيد كه برخي از پيمانكاران در برخي مهارت‌ها مانند مديريت پروژه از توانايي چشمگيري برخوردار نيستند.
وي تصريح كرد: گاهي ساده‌ترين اصول در اجراي پروژه‌ها از سوي باسابقه‌ترين پيمانكاران مورد غفلت قرار مي‌گيرد كه همين بي‌توجهي در نهايت هم به پروژه، هم كارفرما و هم به حيثيت و اعتبار خود پيمانكار ضربه مي‌زند.
وي به روزآوري اطلاعات پيمانكاران درباره مديريت پروژه را يكي از ضروري‌ترين مسائل عنوان كرد و گفت: پيمانكاري كه خود را از دانش مديريت پروژه بي‌نياز مي‌داند از نظر مسئولان استان صلاحيت انجام هيچ پروژه‌اي را ندارد.
به گفته وي چنين پيمانكاري از صلاحيت علمي كافي برخوردار نبوده و قطعا در روند انجام فعاليت خود دچار مشكلات فراواني خواهد شد.
دادبود با اشاره به مطالعات و موفقيت‌هاي چشمگير كشورهاي مختلف جهان در زمينه مديريت پروژه خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه كشور ما نتوانسته است در اين زمينه به جايگاه و موقعيت مناسبي دست پيدا كند.
وي با اشاره به ضرورت آموزش مديريت به دانشجويان رشته‌هاي مهندسي در دانشگاه‌ها خاطرنشان كرد: دانشجويان اگرچه اصول فني و مهندسي را به خوبي در دانشگاه مي‌آموزند اما درباره مسائل حقوقي و مديريتي آموزش مناسبي نمي‌بينند و به همين دليل كمتر قادر به مديريت صحيح پروژه‌‌هاي كاري خود در آينده هستند.
معاون عمراني استاندار گلستان ادامه داد: به دليل عدم برخورداري از دانش كافي مديريتي در دانشجويان مهندسي، فارغ‌التحصيلان اين رشته‌ها بايد سال‌هاي متمادي براي كسب تجربه در اين زمينه تلاش كنند و گاهي بابت كسب اين تجربه‌ها هزينه‌هاي فراواني هم داده مي‌شود.
به گفته وي دانش مديريت متفاوت از دانش فني و مهندسي است و يك مهندس خوب لزوما نمي‌تواند مدير خوبي باشد.
دادبود تصريح كرد: ارائه و آموزش چند واحد درسي در زمينه مهارت‌هاي مديريتي، خصوصا مديريت پروژه در دانشگاه‌ها تا حد زيادي از ايجاد هزينه‌هاي اضافي جلوگيري خواهد كرد.
وي به تاكيد مديران استان بر آموزش مداوم مهندسين و پيمانكاران پروژه‌هاي ساختماني و تاسيساتي اشاره كرد و گفت: همه مسئولان استان تلاش مي‌كنند تا با فراهم آوردن تدابير و امكانات لازم نهضت آموزش را در استان به راه انداخته و به اين ترتيب به ارتقاي سطح دانش پيمانكاران و مهندسان كمك كنيم.
وي با اشاره به لزوم حضور همه پيمانكاران و مديران پروژه‌هاي استان در دوره‌هاي آموزشي اظهار داشت: در آينده پروژه‌هاي استان تنها به پيمانكاراني واگذار خواهد شد كه در اين كلاس‌هاي آموزشي شركت كرده باشند.
وي به ضرورت فراگيري مهندسي هزينه و مهندسي ارزش از سوي پيمانكاران نيز تاكيد كرد و گفت: با ارتقاي سطح دانش پيمانكاران در اين حوزه‌ها مي‌توان ادعا كرد كه مهندسين گلستان در بالاترين سطح تجربه و مديريت قرار دارند و مي‌توان با اطمينان خاطر اجراي پروژه هاي بزرگ استان را به مهندسان بومي واگذار و از ظرفيت و توانمندي آنان در اين بخش‌ها استفاده كرد.
اولين دوره‌ آموزشي مديريت پروژه با همت انجمن صنفي پيمانكاران ساختماني و تأسيساتي استان گلستان برگزار و به مدت سه روز در گرگان برقرار خواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.